Externalizarea achizitiilor, o strategie noua si eficienta de reducere a costurilor

reducerea costurilorDe multe ori schimbari minore pot avea efecte majore in ceea ce priveste profitul obtinut de o afacere si rata de dezvoltare a acesteia.

Alteori este nevoie de luarea unor decizii extreme sau urmarea unor strategii ce schimba modul in care opereaza compania pentru reducerea costurilor, spre exemplu externalizarile de servicii.

Externalizarea de servicii, o solutie demonstrata

Externalizarea de servicii este o solutie de reducere a costurilor cu eficienta demonstrata ce a intrat relativ tarziu prin comparatie cu ceea ce se intampla peste hotare. Aceasta intarziere a avut insa si efecte pozitive, respectiv faptul ca atunci cand managerii de firme mijlocii si mari au inceput sa implementeze aceasta strategie, ea era deja testata si demonstrata. Externalizarea serviciilor de achizitii duce aceasta solutie un pas mai departe oferind o solutie aproape imediata si cu eficienta garantata de reducerea costurilor, de la costuri fixe si variabile pana la costurile de achizitie.

Modul in care aceasta solutie poate fi aplicata beneficiaza in principal companiile mijlocii sau mari cu departamente de achizitii ce pot avea de la cativa angajati pana la cateva zeci de angajati. In primul rand se reduc costurile fixe cu salariile, munca unui intreg departament putand fi facuta de doar cativa membrii ai unei echipe supraspecializate pe acest domeniu precum echipa CategoryBuyer.ro, echipa companiei care a introdus acest tip de servicii in Romania.

Dimensiunea echipei care se ocupa de partea de achizitii a companiei este problema firmei catre care se face externalizare, compania plateste un pret fix, negociat cu aceasta companie si nu mai trebuie sa suporte taxe sau alte cheltuieli aferente mentinerii unui colectiv de salariati proprii.

Se reduc de asemenea costuri si cu chiria si utilitatile, compania putand folosii spatiile astfel eliberate pentru inchiriere si generare de venituri.

Adevarata reducere a costurilor este vizibila insa in ceea ce priveste costul de achizitie in sine. Aceasta strategie este mai mult decat un simplu proces de externalizare servicii pentru ca poate afecta totul pana la costurile finale de productie ale unei companii. Din acest motiv este foarte important ca firma de externalizare achizitii cu care se semneaza un contract sa fie una cu vasta experienta in domeniu care poate garanta ca nivelul calitatii nu va scadea in urma procesului de externalizare.

Un departament de achizitii al unei companii, indiferent cat de mare sau cat de bine pregatit la nivel de personal nu poate avea aceiasi performante ca o echipa a unei firme specializate pe domeniu, pentru simplul motiv ca negociaza cu furnizorii de la alt nivel.

Firmele de externalizare achizitii au un numar de clienti in portofoliu care le permite sa negocieze pentru cantitati mai mari de materie de prima pentru ca acestea nu negociaza niciodata in numele clientilor ci in nume propriu. Astfel, in momentul in care se negociaza pentru o cantitate dubla sau tripla de materie prima (necesara mai multor companii care colaboreaza cu firma de externalizare servicii) echipa de negociere este in masura sa obtina cele mai bune preturi si sacada astfel simtitor costurile fiecarei companii in parte.

Se poate merge chiar mai departe, cu negocierea la urmatorul nivel cu furnizorii furnizorilor direct, astfel incat acestia sa obtina materia prima la un pret mai bun si sa fie in masura, la randul lor, sa faca o oferta mai buna.

Proudly powered by WordPress   Premium Style Theme by www.gopiplus.com