SEO sau jobenul de magician cu metode care fac sa atragi trafic pe site-ul tau

joben-seoStatisticile artă că utilizatorii de Internet preferă să dea click doar pe prima pagină a motoarelor de căutare. Altfel spus, sunt accesate în general doar site-urile cu page-rank mare, adică aflate pe prima pagină a Google, Bing, Yahoo sau de pe alte motoare de căutare, ceea ce înseamnă că este esențială poziționarea site-ului pe prima pagină pentru ca a atrage un trafic mai mare.

Mai concret, peste 90 % din cei care navighează pe Internet în lumea întreagă se uită doar pe site-urile de pe prima pagină Google. Asta înseamnă că dacă site-ul tău este poziționat pe cea de a doua pagină a motorului de căutare, vei pierde din start peste 90 % din publicul țintă al potențialilor clienți. Adică vei pierde din profit.

Ca să eviți acest lucru ai nevoie de SEO (Search Engine Optimization) pentru a asigura site-ului tău accesibilitatea de către motorul de căutare și a mării șansele ca site-ul să fie accesat de cât mai mulți clienți. SEO poate fi comparat cu jobenul unui magician, din care sunt scoase cele mai bune metode, strategii, tehnici și tactici pe care webmaster-ul și dezvoltatorul web le folosește pentru a obține un ranking mai bun pe motoarele de căutare.

Primul pas în SEO este optimizarea on page, care în mod normal ar trebui începută încă de la conceperea efectivă a site-ului, dacă vorbim de site-uri noi sau site-uri care vor să-și schimbe complet structura. SEO on page însumează totalitatea acțiunilor de optimizare aduse paginii, codului sursă, structurii și design-ului acesteia precum și asupra conținutului. Despre optimizare SEO on page vezi mai multe aici.

Al doilea pas îl reprezintă SEO off page, care are ca scop obținerea de referințe de pe alte site-uri către site-ul tău. Acțiunile SEO off cuprind înscrierea site-ului în directoare web, scrierea de articole de calitate pe blog/site, publicarea link-ului pe Twitter, Facebook și în alte rețele de socializare. De asemenea, se pot efectua campanii de link-exchange, advertoriale și parteneriate strategice cu alte website-uri.

Unul dintre pașii importanți în optimizarea site-ul îl reprezintă atenția asupra conținutului. Un conținut bun încurajează oamenii să creeze linkuri către paginile site-ului tău și îi demonstrează Google că paginile sunt interesante. Calitatea conținutului nu este însă suficientă pentru ca site-ul tău să beneficieze de un trafic mare. Conform MOZ, din perspectiva SEO, nu există nicio diferență între un conținut bun și unul slab, pe Internet, dacă acest conținut nu se pretează la a crea linkuri către el. Dacă alte persoane nu vor putea realiza linkuri către paginile site-ului tău, motoarele de căutare nu vor acorda un ranking mare și, drept rezultat, conținutul site-ului nu va putea influența creșterea numărului de vizitatori online.

Proudly powered by WordPress   Premium Style Theme by www.gopiplus.com